Celé rozsáhlé stanovisko naleznete uvnitř článku.
Protože k dohodě na podmínkách dospěly obě strany, očekávalo vedení klubu, že hráčský agent FIFA pan Chovanec připojí ke smlouvě svůj podpis co nejdříve. Protože byl zaneprázdněn, byl původní termín z konce září přesunut na říjen atd. Na dalších jednáních klub přistoupil mj. na požadavek zástupců D. Lafaty snížit výstupní podmínky, tedy omezit požadovanou částku při případném přestupu hráče z 15 na 8 milionů korun, a na požadavek zvýšení pevné měsíční odměny. Podle dohodnutých podmínek měl hráč kromě jiného pobírat měsíční pevnou odměnu vysoce přesahující částku hráčům v klubu obvykle přiznávanou a navíc i další požitky, například poměrně vysoké prémie za každý vyhraný zápas či bezplatný pronájem pětidveřového osobního automobilu (na výslovné přání D. Lafaty vybaveného autorádiem). V prosinci 2004 akcionáři klubu s agenty znovu diskutovali o podmínkách nové smlouvy s tím, že bude podepsána do Vánoc. Nestalo se tak, a to nikoli pro neochotu vedení klubu k dohodě.
Obtížná jednání se zástupci hráče byla fakticky ukončena jimi uzavřenou dohodou o přestupu Davida Lafaty do řeckého klubu Škoda Xanthi od 1. července 2005, aniž by o tom bylo vedení klubu předem informováno. Klub byl tedy najednou postaven před fakt, že s tímto vynikajícím útočníkem a českobudějovickým odchovancem už nadále nemůže počítat. V souladu s dosud platnou smlouvou byly Davidu Lafatovi podle pokynů a pod dohledem trenéra A mužstva zajištěny veškeré příznivé podmínky pro trénink a realizaci denního režimu. Současný a budoucí výkon mužstva SK Dynamo České Budějovice však již bohužel není možné budovat na aktivním podílu Davida Lafaty.
Vedení SK Dynamo České Budějovice vážně usilovalo o to, aby David Lafata dále působil v klubu, ve kterém vyrostl, nebo aby se jeho případný přestup do jiného klubu uskutečnil za akceptovatelných podmínek. Bohužel se tak nestalo a klub přichází o nemalé prostředky, které mohly být věnovány například přestavbě prvoligového stadionu nebo jihočeské fotbalové mládeži.
České Budějovice 4. 2. 2005