Myšlenka vlastního muzea vznikla v koronavirové době, aby mohla být v rámci nařízených opatření realizovatelná. Vybudovala se během šesti měsíců v nevyužitém prostoru na hlavní tribuně. Klub s obrovskou tradicí si muzeum zaslouží.
Dominantou je velká LED obrazovka, na kterou navazují vitríny s řadou artefaktů, které dodali bývalí hráči a fanoušci, v obrazech zarámované historické dresy, či dlouhá časová osa, jejíž začátek se datuje k roku 1898, kdy průkopník Josef Ašenbryl přivezl do města „první míč kopací“.
Investice se v první fázi pohybovaly kolem čtvrt milionu korun. Muzeum vzniklo za podpory Jihočeského kraje, firem Fruko-Schulz, Edikt a Televize Jižní Čechy. Samotnou realizaci provedla firma AL-Systém z Borovan.
Multifunkční prostor muzea plní taktéž reprezentativní úlohu a slouží k pořádání významných událostí – tiskových konferencí, školení, besídek a firemních oslav. Při ligových zápasech se využívá jako VIP prostor pro obchodní partnery.
Expozice se bude průběžně doplňovat o další historické unikáty, vše se směřuje na klubové výročí v roce 2025. Do té doby by se měly dotáhnout do konce další etapy budování muzea.
Za celou realizaci a vznik muzea se zasloužili dnes již bývalí zaměstnanci klubu Radek Papáček, který stál u jeho zrodu, a Milan Džuba, jenž projekt za marketingové oddělení dotahoval do finále. „Oběma patří velké poděkování za spuštění a tvorbu muzea. Samotná cena patří i jim. Pro oddíl je to velké vyznamenání. Věříme, že na podzim a přes dlouhou zimní přestávku budeme pokračovat s další fází,“ uvedl mluvčí Michal Průcha, který sestavoval historickou časovou osu muzea.