Českobudějovické Dynamo je největším fotbalovým klubem na jihu Čech. I proto na Střeleckém ostrově nejsou spokojeni se současným zázemím týkajícího se fanouškovské podpory. „Dynamo dosud zdaleka nevyčerpalo svůj velký potenciál, který je dán soutěží, kterou hraje, úrovní stadionu, velikostí města, fotbalově spádovou oblastí a tradicí a osobnostmi klubu,“ domnívá se Ing. Pavel Matoušek, MBA, generální manažer klubu.
K rozšíření fanouškové obce generalita klubu podniká řadu projektů. Dynamo chce co nejvíce posilovat vztah fanouška ke klubu. Příkladem může být nedávné setkání představitelů klubu s fanoušky. Snaha se zaměřuje také zejména na vybudování početnějšího „kotle“ při ligových zápasech nejen na E.ON stadionu, ale i při venkovních utkáních českobudějovických fotbalistů. „Naším záměrem je u veřejnosti odbourat negativní náhled na tento sektor fanoušků. Dali jsme si za cíl přivést do kotle co nejvíce lidí, kteří by Dynamo povzbuzovali slušným způsobem. Čímž bychom chtěli předejít i tomu, aby se nikdo nezdráhal do tohoto vyhrazeného sektoru zavítat,“ prohlásil sportovní manažer Jiří Kotrba již dříve.
Fanoušky potřebujeme, říká David Horejš
Jsou těmi, na které kvalita fandění nejvíce doléhá. Ne nadarmo se říká, že elektrizující atmosféra na stadionu dokáže hráče vyburcovat k co nejlepšímu výkonu. „Je to skutečně tak. Před plným a hlavně fandícím hledištěm se hraje úplně jinak, než když ticho při zápase naruší jen sem tam nějaká ta nadávka,“ souhlasí David Horejš. Jihočechům v kopačkách ale není mnoho co závidět. Hlasité podpory od celého publika se jim dostává jen výjimečně. „Ale co registrujeme i v kabině, tak vedení klubu se v poslední době snaží o zlepšení a vymýšlí nejrůznější akce, jak by diváky na fotbal nalákalo. Já jen věřím, že je to na dobré cestě,“ vzhlíží k lepším zítřkům kapitán Dynama David Horejš.
Je vidět pokrok, ozývá se z fanouškovského fóra
Není jich mnoho, ale o to jsou věrnější. Při zápasech Dynama se spolu scházejí v „kotli“ a neúnavně svými hrdly povzbuzují hráče v purpurových dresech. Do fandění se pouštějí s takovou vervou, že poté třeba ani několik dní po zápase nemůžou pořádně mluvit. Jejich hlasivky podstupují při každém utkání velký nápor.
Jejich komunita je v současnosti opravdu velmi úzká. Mnohdy se ale v „civilním“ životě ani neznají. Co je však neodmyslitelně spojuje, tak je láska k Dynamu. Milovaný klub má v jejich srdci velké zastoupení. V sektoru A na jižní tribuně se tak scházejí například muži i ženy, dospělý i školáci, otcové i synové, úředníci i dělníci a další. Během posledních zápasů mezi sebou vídávají i nové tváře. Cestu do „kotle“ si nově nachází především mladší generace.
„Staršího fanouška už nepřevychováte,“ poznamenává jeden ze skalních příznivců merril, jenž je „kotelníkem“ již pěknou řádku let. Jeho mladší kolegy prý do hlavního tábora „fans“ přivádějí velkou měrou i doprovodné akce. „Vždyť v posledních zápasech jich byla spousta. S Žižkovem jsme například dostávali lístek zdarma na Most a v něm byla pro vylosované odměnou tombola. Naposledy s ostravským Baníkem tři vylosování kopali penalty. Výherce vždy dostal podepsaný dres, což je absolutně super. A pokaždé se v kotli objevil někdo nový,“ poukazuje merril.
Vedení klubu se však snaží myslet na všechny fanoušky. Jednou z věcí je, že pro ně na svých internetových stránkách připravuje soutěže o volné vstupenky. „A hele, já jsem vyhrál lístky na Dynamo. Minule vyhrál kamarád a tentokrát já. To soutěžení se mi líbí,“ napsal do diskusního fóra fanoušek pod přezdívkou Oxyaen, když mu štěstí přálo a díky vědomostní soutěži získal 2 volné lístky na utkání s Mostem.
Řadu zajímavých akcí generalita klubu připravila pro své příznivce na nadcházející duel se Slovanem Liberec. Losování čísel Zpravodajů se již sice stalo tradiční záležitostí, ale hlavní cena v podobě LCD televizoru je více než vzrušujícím lákadlem. To platí i pro člověka vystupujícího pod přezdívkou Budman. „Pěkně...Takže si asi koupím poprvé v životě Zpravodaj. Tu telku nutně potřebuji.“
Ovšem se Zpravodajem vyhrává každý! V každém zakoupeném časopise příznivci naleznou poukázku do restaurace McDonald´s na Big Mac zdarma ke kterémukoliv velkému menu. „Poukaz do mekáče rád využiji,“ rozradostněl se merril. „Zpravodaj si taky koupíme, poněvadž návštěvy Mc se staly již takovou tradicí při cestě za Dynamem,“ doplnil jej zástupce zřejmě větší skupiny fanoušků No.11.
Od utkání s Libercem mají fanoušci dokonce možnost zúčastnit se i hlasování o nejlepšího hráče zápasu. Kromě fotbalové podívané a atmosféry ligového utkání tak SK Dynamo nabízí svým fanouškům řadu dalších výhod a zábavy. „Ten pokrok, který dělá Dynamo směrem k fanouškům a divákům je ohromný,“ shrnul na fóru Fearless.
K tématu Dynamo a fanoušci dále čtěte:
12.11.2007 | Teplický fans report |
5.11.2007 | Dynamokulič si nevěřil, přesto si v penaltách počínal s naprostou finesou |
2.11.2007 | Tref penaltu a získej podepsaný dres! |
19.10.2007 | Zástupci klubu se sešli s fanoušky |
18.10.2007 | Na otázky fanoušků odpovídal František Straka |
5.10.2007 | Fotbalové Dynamo řídí Pavel Matoušek |
3.10.2007 | Do managementu SK Dynamo přichází Roman Havel |
23.9.2007 | Vedení Dynama zve fanoušky do „kotle“ |