Před několika dny jsme oznámili uzavření dohody o strategickém partnerství s britskou společností FOOTIFY. Nyní přinášíme první rozhovor se zástupcem této společnosti Lusolou Adewumim.

Prozraďte našim fanouškům na úvod něco více o vás a o společnosti FOOTIFY.
„FOOTIFY je SPV společnost* zřízená za účelem komerčního navýšení finančních podmínek sportovních aktiv. Identifikujeme potenciální oblasti zlepšení, generování výnosů, investic a rozvoje hodnoty značek a poté všechny zúčastněné strany, tedy sportovní kluby, investory a sponzory, sladíme v rámci dohodnuté strategie.

Jmenuji se Lusola Adewumi a přibližně patnáct let působím v oblasti manažerského poradenství. To zahrnuje oblasti sportovního marketingu, sponzorství, sportů, digitálních technologií, komunikace, produktového managementu a řízení lidí.

Abych byl konkrétnější, můj tým a já máme velké množství různorodých zkušeností ze světa fotbalu. Pracovali jsme na úspěšných projektech, kterými jsou například olympijské hry v Londýně (2012), sponzorování Evropské ligy a Liverpoolu, sponzorství a aktivace s kluby anglické Premier League, jako je Arsenal (2016) nebo Chelsea (2017). Dále jsme také pracovali na projektech spojených s Barcelonou (2016), Ligou mistrů UEFA (2019) nebo QPR (2021). Také jsme pracovali na zprostředkování vzestupu klubů, managementu sportovců, jejich mentoringu, kariérních přechodech a na sportovních datech a vědě.“

*SPV společnost, neboli společnost zvláštního určení, je v kontextu obchodních organizací společnost, která je účelově založena a určena k provedení jednoho konkrétního projektu. (pozn. red.)

Co mohou fanoušci Dynama od tohoto partnerství očekávat v krátkodobém a v dlouhodobém horizontu?
„V případě Dynama České Budějovice máme mandát spolupracovat s vedením na získávání investičních prostředků pro klub a budeme se snažit aktivovat dosud neprozkoumané zdroje příjmů s využitím osvědčených celosvětových postupů.

Bez přezkoumání současného způsobu práce a bez následného implementování vylepšení by však jakékoliv úsilí v tomto ohledu bylo zbytečné. Společně potřebujeme klub stabilizovat v rámci provozu, obchodu, ve financích a ve sportovním snažení tam, kde to bude nutné. V krátkodobém horizontu bychom se chtěli dostat zpět do úspěšného období, poté také k růstu hodnoty značky, pozvednutí sportovních výsledků a obecně pozvednutí Dynama jako celku. Svět, a to nejen ten fotbalový, se mění a mění se velmi rychle, je zde tedy potřeba udělat hodně práce.“

Jakého pokroku se zatím povedlo v souvislosti s Dynamem dosáhnout?
„Jednání stále pokračují. Komunikujeme s investory, sponzory a dalšími zúčastněnými stranami, a to na lokální, regionální i mezinárodní úrovni."


Na žádost L. Adewumiho přikládáme i jeho vyjádření v originále:

Tell us more about you and FOOTIFY.
„Thank you, FOOTIFY is a SPV set up to commercially increase the financial conditions of sports assets. We identify potential areas of improvement, revenue generation, investiture, and brand equity development, then align all parties (sports clubs/investors/sponsors) involved to an agreed value-release-strategy.

I am Lusola Adewumi, with about 15 years in management and consultancy in Sports Marketing, Sponsorships, Sports, Technology, Digital, Communication, People and Product management.

Specific to the topic, my team and I share diverse experiences in the world of football, working on successful projects like London Olympics 2012, Sponsorship of Europa League and Liverpool, Brand Sponsorship and Activations with EPL clubs like Arsenal [2016], Chelsea [2017], Barcelona [2016], UEFA Champions League [2019], QPR [2021] among others. We also have done club intermediation, sportsman management and mentorship, career transitions, sports data & science and more.“

What to expect from this partnership in the short and long term?
„In the case of Dynamo CB, we have a mandate to work with the management to raise investment funds for the club, and activate revenue streams currently unexplored, using global best practices.

Efforts to that regards will be useless without reviewing our current way of work, and implement improvements. Together, we need to stabilise the club, in operations, in commerce, in finance and in sporting endeavours where necessary.

Short term, the goal is to return Dynamo CB to the glory days at the minimum, Then eventually grow the brand value, elevate the sporting success and the Dynamo CB franchise as a whole. The world (not just football) is changing, and changing very fast, so there’s much to be done by all parties.“

What progress has been made with Dynamo so far?
„Work is in progress already. There is no time to waste.

We are speaking with investors, sponsors and other stakeholders from those in Ceske Budejovice, to South Bohemia, and of course, abroad. “