V posledních letech zažívají esportové soutěže obrovský boom. Velké sportovní organizace zakládají své vlastní ligy, ve kterých má logicky fotbal největší zastoupení. „Ve světě je tento druh zábavy už dneska obrovský fenomén a my také chceme zachytit tento trend. Jsem rád, že všechny ligové kluby vyslyšely naše volání a zapojily se spolu s námi do odvážného projektu,“ řekl o ambicích LFA její předseda Dušan Svoboda. Ligová fotbalová asociace tak navazuje na směr, který umožní přilákat nové mladší publikum pro samotnou FORTUNA:LIGU. „Od projektů jako je esportová soutěž si slibujeme, že oslovíme společně s ligovými kluby mladou generaci a současně u ní zpopularizujeme samotnou FORTUNA:LIGU a fotbal jako takový,“ vysvětlil jeden z důvodů vzniku e:LIGY obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.
DATART e:LIGA se uskuteční v nové hře FIFA20 výhradně na platformě Playstation 4. Soutěž se odehraje ve třech fázích. V té první se uskuteční celkem 32 onlinových turnajů, do kterých se může přihlásit kdokoliv starší 16 let. V dalších fázích už budou ti nejlepší reprezentovat své oblíbené kluby FORTUNA:LIGY a mistrovský pohár se bude předávat v polovině ledna příštího roku na velkém Finále v Praze. „Pro první ročník jsme vytvořili herní formát, který zajistí finálovou účast zástupcům všech ligových klubů. Také pro kluby to totiž může být nová zkušenost s tímto odvětvím a věříme, že společně s námi dodají DATART e:LIZE potřebnou podporu,“ narážel Daniel Hajný na fakt, že již čtyři české fotbalové kluby (Sparta, Plzeň, Teplice a Bohemians) mají svůj vlastní profesionální esportový tým. „Máme zprávy, že některé další kluby o zřízení svého esportového týmu uvažují a věříme, že i tento projekt je přesvědčí o tom, že potenciál v tomto odvětví je obrovský,“ doplnil Hajný.
Generálním partnerem nové e:LIGY se stala značka Datart, která s Ligovou fotbalovou asociací spolupracuje dlouhodobě již na několika dalších projektech. „S Ligovou fotbalovou asociací máme dlouhodobou spolupráci, se kterou jsme spokojeni, a tento nový projekt byl pro nás zajímavou příležitostí, jak spojit uvedení očekávané hry FIFA 20 s oborově nejvyšší možnou soutěží esportu v ČR,“ prozradila tisková mluvčí značky Datart Eva Kočicová. Nejde přitom o první zkušenost značky Datart s esportovým odvětvím. „Podpoře esportu se aktivněji věnujeme od loňského roku, od té doby vzrostl zájmem o tyto produkty v prodejní síti Datart o 17 procent. S ohledem na to stále rozšiřujeme nabídku herních zařízení, ať už jde o herní notebooky, počítače, herní telefony, herní konzole a příslušenství a výběr her. Současně jsme pro lepší orientaci a větší komfort při nakupování vyčlenili ve svém e-shopu speciální herní zónu, ve které lze najít více než tisíc produktů,“ dodala Eva Kočicová.
Ligová fotbalová asociace nezapomíná ani na své primární poslání s aktivním fotbalem. „Budeme se snažit gamery a všechny účastníky DATART e:LIGY motivovat k zapojení do reálného aktivního sportu a ke zdravějšímu životnímu stylu. Společně s profesionálními gamery a hráči FORTUNA:LIGY jsme také připravily zásady zdravého hraní, které doplníme sportovní výzvou přes sociální sítě,“ představil ještě důležitou součást projektu Daniel Hajný.